23.03.2012

KULTowo

Witajcie!! Powoli wracam :)
Chyba jakieś przesilenie wiosenne mnie dopadło!
I to z wielką mocą...
Na początku bardzo, bardzo dziękuję za wszystkie Wasze
komentarze, którymi sprawiacie mi niesamowitą przyjemność :)
i za tak liczne odwiedziny!
Witam też z radością nowe obserwatorki :* :*
Uwierzcie mi na słowo, że ja też do Was zaglądam,
tylko ostatnio nie stać mnie było na komentowanie ;/
Obiecuję nadrobić zaległości!!

A dziś chciałam pokazać moją pracę zrobioną na wyzwanie
skrapkowe w Krainie Czarów, które miałam przyjemność wymyślić.
Tematem było przygotowanie pracy zainspirowanej cytatem
z II cz. Dziadów:

"Na głowie kraśny ma wianek,
W ręku zielony badylek,
A przed nią bieży baranek,
A nad nią leci motylek."

Pozostawiłam pełną swobodę wyboru techniki,
wykorzystania całego cytatu lub jego fragmentu
albo też innych do niego nawiązań np.piosenka S.Staszewskiego.
Ja nawiązałam właśnie do niej, a dokładnie do trzeciej zwrotki:

"Znów ją widzieli z jakimś chłopem,
Znów pojechała do Saint Tropez
Znów męczyła się, Boże drogi!
Znów na jachtach myła podłogi.
Tylko czemu ręce ma białe?!
Chciałem zapytać, zapomniałem"




Kartkę wykonałam z papierów kupionych na Strychu,
w scrap.com i Lemonade.


szpilki lakierowane glossy accentss


Trzeba przyznać, że się dziwnie plotą skojarzenia
w ludzkiej głowie. Na początku byłam szczerze przekonana,
że zrobię kartkę z dziewczynką poganiającą baranka
w aureoli motylków. Ale gdy rozmawiałam z mężem na temat
piosenki Staszewskiego, gdzie mój „dziadowski cytat” jest refrenem,
coraz mocniej przekonywał mnie motyw z tegoż utworu.
No i dalej się pociągnęły motywy: jachtu i pin-up
w marynarskim wdzianku, wypoczywającej pod pełnymi żaglami,
z daleka od rzekomych wiader i szmat,
którymi mami naiwnego chłopaka w kraju.
Chyba on tu jest w tej sytuacji barankiem ;)

Miłego i słonecznego weekendu życzę!!!

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa interpretacja :) Mi się bardzo podoba, bo w moim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Impresjo, cieszę się ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ohhhh, jak ja kocham Kult :) i tą piosenkę :)))
    Fantastyczny pomysł!!! Dziewczyna, statek, napis - wszystko na swoim miejscu :)

    I mój ulubiony fragment...
    "Krzywdę robią mojej panience
    Opluć chcą ją podli zboczeńcy
    Topić chcą ją w morzu zawiści
    Paranoicy, podli sadyści
    Utaplani w brudnej rozpuście
    A na gębach fałszywy uśmiech
    Byle zagnać do swego bagna, ale wara wam
    Ja ją przecież lepiej znam..."

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta wiosenna niemoc, a jaki fajny efekt :)

    Zapraszam do mnie, bo coś tam dla Ciebie jest ;) Mam nadzieje, że nie sprawię Ci tym kłopotu, ale tak czułam i tak zrobiłam.
    http://ludeczka.blogspot.com/2012/03/wezwana-do-tablicy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. prześliczna karteczka ... i motyw cudny pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna karteczka :) lubię takie marynarskie motywy

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba Twoja ilustracja Baranka. Tak sobie pomyślałam, że Twój mąż mógł w tym maczać palce ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna kartka, podziwiam!:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się to spodobało co napisałaś i wykonałaś:)
    Co do pozostawiania komentarzy to bardzo Cię rozumiem.Czasem mimo tego ,że coś nas szczególnie urzeknie nie ma siły lub czasu na wyrażenie opinii.Samo to ,że na danego bloga się wraca świadczy o tym ,że wzbudził nasze zaciekawienie.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jacht, pin-up, motyle... Wszystko na swoim miejscu, niczym ilustracja do tekstu.
    Sam bym lepiej tej kartki nie skomponował ;-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak napiszesz do mnie